Metro TV, TV One warned for “partial” reports on PSSI-The Jakarta Post

Metro TV, TV One warned for “partial” reports on PSSI

The Jakarta Post, Jakarta | Sun, 01/23/2011 12:56 PM | Headlines

A | A | A |


Local television stations Metro TV and TV One have been warned for their alleged “partial” reporting on the Indonesian Soccer Association (PSSI).

Indonesia Broadcasting Commission (KPI) chairman Dadang Rahmat Hidayat said on Sunday that the warnings sent to Metro TV and TV One were not only based on the commission’s own observations, but were also a follow-up to complaints received from the public regarding the two television stations’ reporting on the PSSI.

“We urge [the two TV stations] to optimize neutrality in their reports because they’re using the public domain,” Dadang said, as quoted by

“We consider that some of their programs have been used for certain interests,” he added.

Dadang said, however, that reports on the PSSI were not the only reason behind the warnings, though stopped short of elaborating.

“The PSSI reports are only one [of the reasons]. We haven’t found violations yet, so these are still early warnings,” he said.

PSSI chairman Nurdin Halid, who has been beleguered by criticisms for his management of the association, has been affiliated with the Golkar Party, which is also affiliated with TV One.

Metro TV belongs to former top Golkar politician Surya Paloh, who left the party last year over an internal rift.

This entry was posted in Media Control. Bookmark the permalink.